De digitale stad

In het mastervak De digitale stad oefenen studenten in de omgang met digitale middelen.
Met GIS-systemen kunnen historische gegevens visueel gemaakt worden waardoor nieuwe vragen te beantwoorden zijn, en vervolgens wordt ook geoefend in 3D-reconstructies van huizen, als hulpmiddel bij onderzoek. Deze combinatie (GIS en 3D) blijkt geweldig goed te werken in het onderwijs.
Dit vak werd meteen in het eerste jaar dat het gegeven werd genomineerd voor de Facultaire Onderwijsprijs, en is onverminderd populair.

Docenten: Gabri van Tussenbroek, Rixt Woudstra

Een student: “Door dit vak ben ik een stuk verder gekomen in het kritisch kijken naar en nadenken over de stad. Omdat het maken van een GIS- en 3D-reconstructie je dwingt om beslissingen te nemen leer je op een hele andere manier bronnen te gebruiken en te bekritiseren.”